مورتال کامبت اِکس از آن دست بازیها است که به مخاطب حسی واقعی را القا میکند و از طرفی، به قدری جذاب ظاهر میشود که ما را پای بازی میخکوب مینماید. اد بون که پیشکسوت ساخت بازیهای مبارزهای است و از دیرباز او را با همین سری مورتال کامبت میشناسیم، به معنای واقعی کلمه، خشونت و واقعگرا بودن مبارزات را در Mortal Kombat X به بالاترین حد خود رساند و کارگردانی سینمایی مبارزات، تعامل شخصیتها با محیط و طراحی جالب کاراکترها، Mortal Kombat X را نه تنها به عنوان بهترین بازی مبارزهای سال معرفی میکند، بلکه این بازی حالا به عنوان پادشاه بازیهای مبارزهای نسل هشتم شناخته میشود. عوامل موفقیت Mortal Kombat X به گیمپلی پر و پیمان و واقعگرایش خلاصه نمیشود، بلکه عملکرد اد بون برای زنده نگه داشتن این مجموعه و هل دادن آن به دورهای جدید، عاملی است که باعث شده جور دیگری به این بازی نگاه کنیم. اد بون ثابت کرد که میفهمد مجموعه مورتال کامبت نیاز به تغییر و پیشرفت دارد؛ نه فقط تغییر ظاهری و گرافیکی، بلکه تغییری بنیادی در داستان و شخصیتها. از طرفی او بسیار در این زمینه محتاطانه عمل کرد تا هم مخاطبان قدیمی مجموعه را حفظ کند و از سوی دیگر با احداث پلی محکم و استوار، آنها را به سمت و سویی جدید و بُعدی کاملا نو از دنیای خود هدایت کند؛ جایی که ما با فرزندان شخصیتهای قبلی و کاراکترهای جدید رو به رو میشویم؛ جایی که نسل قدیم را در مقابل یا در کنار نسل جدیدی از مبارزان مشاهده میکنیم. دنیایی که دشمنان جدیدتری پیدا کردند و از آن روند تکراری و کلیشهایِ «با شاوکان مبارزه کن و بکشش» خارج شدیم و حالا به سبک روایتهای چندبعدی هالیوودی، با شخصیتها و آنتاگونیستهای چند لایه مواجه میشویم.
لینک فیلم نقد و بررسی Mortal Kombat X در کانال تلگراممون: